petek, 06. maj 2016

Kako svoj način pisanja uporabiti za boljše načrtovanje


V zadnjih nekaj objavah smo se veliko posvečali odkrivanju lastnega načina pisanja, različnim tipom pisanja, danes pa bomo pozornost usmerili v prikaz, kako nam znanje o pisanju, o procesu pisanja, predvsem pa poznavanje svojega načina pisanja lahko koristi pri boljšem načrtovanju.

O koristnosti pisanje smo tudi že veliko govorili. In ko združimo vse vidike pisanja, nam pisanje ne koristi le pri boljšem spominu, domišljiji, disciplini (redno pisanje zahteva veliko discipline), boljšem izražanju itd., temveč nam lahko pomaga pri boljšem načrtovanju.

Če ste se poglobili v svoje pisalne navade in spremljali, kako in kdaj si zapisujete stvari, imate sedaj verjetno bolj jasno podobo o tem, na kakšen način pišete:
  • vse takoj, z možnostjo kasnejše preureditve zapiskov,
  • o zadevi najprej premislite in jo šele po dobrem razmisleku zapišete v končni obliki,
  • ali pa je to nekaj vmes.
In sedaj se lotimo odkrivanja, kako vam bo to pomagalo pri boljši organizaciji in načrtovanju, pri službi ali študiju, omejitev ni.


Veliko ljudi ima težave z organiziranjem svojega dneva, urnika ali opravil ravno zato, ker o tem ne razmišljajo prav dosti. Vedo, da morajo narediti določene zadeve, opraviti določene stvari, a se temu ne posvetijo načrtno. 

Pri dobrem načrtovanju pa gre ravno zato: da načrtno razmislimo o stvareh in kako jih bomo opravili. Se pravi tudi načrtno razmislili, kako si bomo vse zapisali in zapise organizirali. S tem, ko ste raziskali svoj način pisanja, ste naredili prvi korak. Naslednji bo, da si, tako kot je to potrebno za redno pisanje, tudi za načrtovanje vzeli čas. To pa je za marsikoga najtežji del, saj si predstavljajo, da bodo z načrtovanjem izgubili veliko časa in se ne zavedajo, da ga bodo na ta način le pridobili.

Velikokrat pa se ljudje ustrašijo načrtovanja, ker ne vedo, kako se ga lotiti. Iščejo čarobne formule, ki bi jim pri tem pomagale in se ne zavedajo, da jo že držijo v rokah.

Pri načrtovanju so vam lahko v veliko pomoč razni obrazci, razpredelnice, ki vam načrtujejo dan, a če ne veste, na kakšen način si zapisujete stvari, vam bodo kmalu bolj v breme kot pomoč in jih boste nehali izpolnjevati in tako načrtovati.

S tem, ko boste poznali svoj način pisanja, ne boste več vedno z nova razmišljali, na kakšen način bi si bilo smiselno nekaj zapisati, da si boste to zapomnili ali nepozabili opraviti ter s tem izgubljali čas. Temveč si boste zadana opravila ali tedenski urnik zapisali na (svoj) način, tako da boste imeli nad zapisanim pregled in tudi vedeli boste, kam ste si kaj zapisali.

Foto: napovednik.com

Ni komentarjev:

Objavite komentar