Za spodbujanje ustvarjalnega
pisanja ni vedno nujno znati pisati. Že otroke v vrtcu se lahko spodbuja k ustvarjalnemu
pisanju. Pri tem ne gre za lepoto, izvirnost besednih zvez ali povedi, ki bi
jih znali tvoriti, temveč za ustvarjalno razmišljanje in pripovedovanje.
Z vajami, prilagojenimi še ne pišočim malčkom, spodbujamo
vživljanje v zgodbo in vživeto pripovedovanje. Z različnimi, interaktivnimi pripovednimi in slikovnimi metodami
otroci »pišejo« zgodbo. Otroke pri tem usmerjamo in vodimo v razvijanje
konkretne zgodbe skozi igro.
Učence prve triade
(6 – 8 let) že lahko vodimo k bolj kompleksnejšim tehnikam izražanja in k dejanskemu
ustvarjalnemu pisanju, sicer pa se ohranjajo nekoliko nadgrajene metode
ustvarjalnega pisanja kot za vrtčevske otroke.
Pri učencih druge in
tretje triade (9 – 14 let) pa lahko uporabljamo že zahtevnejši pristop k
ustvarjalnemu pisanju. Z vajami za spodbujanje besednega zaklada, iskanjem sopomenk,
nadpomenk in drugimi se spoznavajo z besedami, ki jih že vsakodnevno
uporabljajo, prav tako pa spoznavajo nove, spoznavajo njihov pomen in njihovo
uporabo.
Z ustvarjalnim pisanjem se učenci naučijo tudi pestrejše,
bolj razumljivo in jedrnato izražati. Na ustvarjalen način začnejo izražati
svoje misli in mnenje.
Ustvarjalno pisanje spodbuja domišljijo, vživljanje v
različne vloge ali situacije, hkrati pa otroke usmerja k bolj povezanemu
razmišljanju in pisnemu ter govornemu izražanju.
Vsaka oblika ustvarjalnosti, kjer otroci lahko brez predsodkov
in sodb pokažejo kdo so, krepi njihovo osebnost, samozavest, jim daje občutek
vrednosti, prav tako pa se lažje spopadajo z vsakodnevnimi stiskami, napetostmi
in dilemami.
Za več informacij in možnosti izvedbe delavnic se obrnite na helena@literarnica.si.
Za več informacij in možnosti izvedbe delavnic se obrnite na helena@literarnica.si.
Ni komentarjev:
Objavite komentar