petek, 22. september 2017

Branje kot del učenja in branje kot odmor od učenja

Sestavni del učenja je tudi branje. Iščemo, raziskujemo, obdelujemo informacije in pri tem po navadi veliko količino podatkov preberemo. 

V prejšnjih dveh objavah smo tudi nakazali, da smo si ljudje različni in da imamo različne pristope k učenju oziroma različne učne stile, predvsem na  podlagi tega kako informacije sprejemamo (bodisi zaznavamo ali na katero vprašanje želimo odgovoriti).

Ne glede na to kateri zaznavni tip pri ans prevladuje, določeno količino podatkov vseeno izvemo iz knjig, razlika je le v tem, na kakšen način si bomo kasneje te podatke lažje zapomnili.

Kot vsaka miselna ali fizična dejavnost pa tudi učenje zahteva odmore. In med učenjem, kot tudi pri drugih stvareh, ki jih delamo, si je priporočljivo vzeti pogoste odmore v rednih časovnih intervalih. Sicer to ne pomeni, da se učimo pol ure, nato pa si vzamemo cel dan za odmor. Pomeni pa, da si učenje razdelimo na časovne bloke po npr. 20 minut in imamo nato 5 minut odmora in tako ves čas učenja. Po dveh ali treh urah pa naj bo odmor nekoliko daljši, saj se kljub izjemni zmogljivosti možganov, vseeno večina koncentrira tako intenzivno več kot nekaj ur skupaj z vmesnimi odmori. 

Verjetno je že vsak izmed nas doživel, ko se je učil in učil, a na koncu dneva praktično ni vedel, kaj se je učil in še manj, da se je česa sploh naučil.

Dejansko tudi ni treba, da se učimo cele dneve, končni učinek bo slabši kot če se učimo na dan le uro ali dve. Tako damo naši možganom priložnost, da nove informacije obdela, in jih ne zasičimo s številnimi podatki, ki se jih na zadnje veliko število izgubi. 

Odmor je lahko kar koli: da se sprehodimo po sobi, naredimo nekaj počepov, gremo iskat nov svež kozarec vode itd. Odmor pa si lahko vzamemo tudi z branjem, tistim za užitek. Si mislite, da je to preveč, ko že med učenjem toliko beremo? 

Pri branju za užitek ali prosi čas razmišljamo drugače in obdelava informacij poteka drugače, saj so naši možgani veliko bolj sporočeni, naše misli bolj mirne, tako da nam odvrne misli od snovi, ki smo jo študirali in imajo tako informacije možnost, da se utrdijo v spomin.

Torej, med učenjem si vzemite tudi dovolj odmorov, a z njimi ne pretiravajte, saj boste sicer več časa porabili za odmore kot za učenje. Prav tako si čas učenja in odmorov strukturirajte in se držite časovnega okvira. Tako vam bo tudi lažje sesti za mizo in se učiti, saj bodo naši možgani sprejeli informacijo, da se morajo učiti dvajset minut in ne tri ure. In tako za vsak dvajset minutni odsek posebej.

Foto: vedantu.wordpress.com

Ni komentarjev:

Objavite komentar