@Literarnica
Tisti, ki Literarnico spremljate redno, veste, da me pisanje, in s tem mislim na kreativni proces pisanja, ne učenje pisanja, navdušuje že od zgodnjega otroštva. Ne samo da me navdušuje svet besed in zlaganje le-teh v pomensko enoto, temveč tudi pisanje samo. Zato veliko raziskujem in študiram o pomenu pisanja kot sredstvu za razvijanje kreativnega pa tudi analitičnega, poglobljenega, kritičnega itd. razmišljanja, dojemanja in učenja.
Tisti, ki Literarnico spremljate redno, veste, da me pisanje, in s tem mislim na kreativni proces pisanja, ne učenje pisanja, navdušuje že od zgodnjega otroštva. Ne samo da me navdušuje svet besed in zlaganje le-teh v pomensko enoto, temveč tudi pisanje samo. Zato veliko raziskujem in študiram o pomenu pisanja kot sredstvu za razvijanje kreativnega pa tudi analitičnega, poglobljenega, kritičnega itd. razmišljanja, dojemanja in učenja.
Pri svojih raziskavah sem naletela
na članek, ki potrjuje moja prepričanja. Članek je prvotno napisan, kako lahko
angažiranost in redna namenska vaja pisanja študentom pomaga pri učenju, a ker
sem mnenja, da pisanje lahko pripomore prav vsakomur olajšati učenje in
dojemanje snovi, sem prevod članka prilagodila.
Pisanje nas že po svoji naravi spodbuja
k artikulaciji idej in argumentov, zato nam lahko pomaga poglobiti, razviti in
pregledati svoje razmišljanje o obravnavani temi.
Nedavno
poročilo Nacional
Survey of Student Engagement (glejte strani 21-22; celotna raziskava
raziskuje pomen namenskega vključevanja študentov pri pouku, predavanjih op.p.)
potrjuje, da smo z obsežnimi, intelektualno spodbudnimi dejavnostmi pisanja, še
posebej ko se ukvarjamo z bolj poglobljenimi učnimi dejavnostmi kot so analiza,
sinteza, povezovanje idej iz različnih virov itd., bolj dojemljivi za učno snov
tako v kot izven učnega okolja. Izsledki so poročali o večjem osebnem, socialnem, praktičnem in
akademskem razvoju študentov, ki so obiskovali fakultete, ki so spodbujale tak
pristop. Taki izsledki dajejo temelje za prizadevanje vključiti kreativno
pisanje v učni načrt.
Pisanje povzetkov nam pomaga pri
prepoznavanju ključnih zahtev, vzorcev razmišljanja in uporabo dokazov.
V naših glavah
obstajajo ideje in misli v kratkoročni ali shematski obliki. Dokler svojih
misli ne izrazimo v njihovih logičnih in slovničnih razmerjih, lahko zlahka
spregledamo pomembne razlike in povezave. Ko imamo težave napisati kratek
povzetek, je to dober pokazatelj, da pri snovi nečesa ne razumemo. Izražanje
misli pa nam lahko pomaga odpreti koristna vprašanja.
Pisanje odgovorov na prebrana besedila
nam pomaga vzpostaviti kritično stališče.
Branje gradiva se
marsikomu zelo pasivna dejavnost. Naučili smo se, da si moramo med branjem podčrtavati
glavne točke, a dokler nismo primorani podati odgovorov, pomena besedila ne
obravnavamo poglobljeno. Marsikdo zato ne ve, kako se odzvati na besedilo, kako
odgovoriti, še posebej če prihaja iz kulturnega okolja, kjer mladi ne smejo ugovarjati
avtoriteti.
Pisanje o učnem gradivu nam pomaga
razviti občutek nadzora nad vsebino. To
je pisati o prebranem, ne samo delati zapiskov ali prepisovati ključne besede (op.p).
Razmerje med
"avtorjem" in "avtoriteto" ni samovoljno. Ljudje, ki pišejo
o idejah, problemih, dokazih in vprašanjih, pridobijo občutek lastništva nad snovjo,
ki ga ne razvijejo preko branja ali poslušanja predavanj. Pisanje, v tem
smislu, je izkustveno delo idej – pomaga, da se s snovjo »igramo«, preoblikujemo
in jo vključujemo v lastna mnenja in
stališča. National Survey of Student Engagement je pokazala povezavo med
pisanjem o določeni temi in študentovim lastnim dojemanjem vpletenosti in širšega
razmišljanja o tej temi.
Ni komentarjev:
Objavite komentar