petek, 20. november 2015

Ali se da (ne)ustvarjalnost (od)učiti?

Kako skrbite za svojo ustvarjalnost?
To je zanimivo vprašanje, saj kot prvo nakazuje, da je ustvarjalnost proces, ki je del človeškega razmišljanja in vedenja, hkrati pa naznanja, da smo se biti ustvarjalni od-učili.

Leta 1968 je dr. George Land, ameriški avtor, govorec in svetovalec na področju ustvarjalnosti in vodenja, opravil raziskovalno študijo za testiranje ustvarjalnost. Študija je zajemala 1.600 otrok, ki so bili testirani v različnih starostnih obdobjih: od 3 do 5 let, pri 10 letih in 15 letih. Test ustvarjalnosti je prvotno zasnoval za NASA kot pomoč pri izbiri inovativnih inženirjev in znanstvenikov. Rezultati so bili tako dobri, da se je odločil, da študijo opravi tudi na otrocih. Rezultati raziskave so pokazali, da so otroci pri petih letih najbolj ustvarjalni in uporabljajo kar 98% svoje ustvarjalnosti. Glede na izsledke se z leti odstotek uporabe ustvarjalnosti precej zniža, tako so otroci pri 10 letih uporabljali le še 30% ustvarjalnosti, pri 15 letih pa le še 12%. Enako testiranje je opravil tudi na veliko večjem vzorcu odraslih (31 let) in rezultati so pokazali, da odrasli uporabljajo le še 2% svoje ustvarjalnosti.

Dr. George Land je razlog za tako velik upad ustvarjalnosti pri večjih otrocih in odraslih pripisal konvergentnemu načinu razmišljanja, ki se ga učimo v šoli. Glede na podatke raziskave je zaključil, da se neustvarjalnega vedenja naučimo.

Prirojeno ustvarjalnost "izgubimo" z učenjem in podrejanjem pravilom in predpisom, saj nas šolski sistem uči, da smo dobri delavci in da sledimo navodilom.

Prav tako je dr. Land prepričan, da se da ustvarjalnosti učiti z učenjem in uporabo ustvarjenega razmišljanja.  

Ustvarjalnost je veščina, ki se lahko razvije in proces, ki ga lahko upravljamo. Ustvarjalnost se začne z znanjem, učenjem discipline in obvladovanjem, kako razmišljamo. Ustvarjalni postajamo z eksperimentiranjem, raziskovanjem, postavljanjem predpostavk pod vprašaj, s pomočjo domišljije in povezovanjem informacij.

Raziskave tudi kažejo, da imamo vsi ustvarjalne sposobnosti. Več kot urimo v ustvarjalnosti, več imamo možnosti za ustvarjalno delovanje in razmišljanje. Prav tako raziskave potrjujejo, da pri ustvarjalnosti količina enakovredna kvaliteti. Več kot imamo idej, večja je možnost, da bo končna rešitev kvalitetna.

Vir: http://www.creativityatwork.com/2012/03/23/can-creativity-be-taught/

Ni komentarjev:

Objavite komentar