nedelja, 28. januar 2018

Kako ustvariti pregledne zapiske

Tako službeno kot zasebno veliko berem. Ob branju pa si tudi zelo veliko zapisujem. Naj gre za leposlovje ali strokovno literaturo, vedno imam pri sebi zvezek ali vsak list papirja.

Zapiske si že med pisanjem ali tako po njem uredim, da mi služijo tudi kasneje, ko iščem informacije, ki se jih ne morem natančno spomniti, ali nove ideje.

Pri vsem tem pa imam rada, da so zapiski lepo urejeni, pregledni in že na prvi pogled "privlačni", da se v njih znajdem ter da lahko že samo s preletom dobim prvi vtis, za kaj gre.

V bistvu je lahko delanje zapiskov zelo ustvarjalen proces in končni izdelek prava umetnina.

V eni od prejšnjih objav na to temo, sem že omenila, da morajo biti zapiski, da so res učinkoviti, torej da služijo svojemu namenu, med drugim tudi urejeni, zato se bomo tokrat posvetili, kaj pomeni urejeni zapiski in kako si lahko s preprostimi triki pomagamo, da bodo naši zapiski že med pisanjem urejeni in pregledni. Po zapisu pa si lahko z urejanjem sploh lahko damo duška.

Kako urediti zapiske je v prvi vrsti odvisno od tipa besedila ali predavanja oziroma od informacij, ki jih hočemo zapisati.

Sama vrsti informacij, ki si jih želim zapisati, prilagajam tudi, kako bom te informacije zapisala.

Ko potrebujem strnjeno besedilo zaradi nadaljnjega pisanja ali zapisovanja, informacije povzemam v celih stavkih in zapisujem s svojimi besedami in kot jih razumem. Ob besedilu pa si vedno pustim ob strani prostor za vprašanja, ki se mi ob tem porajajo ali za ideje, misli, ki se mi utrnejo. Pri takih zapiskih ključne besede podčrtam oz. barvno označim.

Označevanja se lahko lotite na različne načine. Z barvami lahko označite različne pomenske enote npr.:
rdečo barvo naslov ali temo,
zeleno pomembne izraze,
modro bolj podrobne razlage itd.

Se pravi, da si ključne besede ali pomenske enote podčrtavate po nekem sistemu, kjer vsaka barva označuje določene informacije. Pri tem pa označujte zmerno, saj vam besedilo, ki bo vso v barvah tudi ne bo najbolj koristilo, ko boste iskali le določene informacije. Smisel označevanje je, da ob naslednjem branju ali pregledu ključni pomen, informacije lahko razberete že iz teh označenih besed.

Lahko pa se tudi odločite, da boste ključne informacije podčrtali z različnimi črtami, dvojnimi črtami, vijugami ali jih označevali z liki, jih obkrožili, ukvadratili...

Potem pa so tudi informacije, ki jih želim zapisati čim bolj strnjeno in jedrnato. Take informacije zapisujem kot ključne besede ali pomenske enote. To pomeni, da zapiski niso v stavkih. Najprej zapišem glavno temo ali naslov, nato pod tem podnaslove, ki nosijo malo podrobnejše informacije, nato pa še informacije, ki razložijo ali utemeljijo temo oz. njeno izhodišče.

Pri takih zapiskih si resnično lahko daste duška in namesto klasičnih alinej uporabite različne puščice ⇛⇲➨➤➽ ali pilice ◍○◎⚪ali križce ┼ ┽ ╈ ali rožice 🌸🌻.

Zapisovanje pa lahko še poenostavite, če za določene besede ali pomene uporabljate like, podobe. Tako lahko za stvari, ki jih ne razumete pripišete ❔ ali plus namesto in ali za označbo, nečesa kar je več, uho 👂za poslušanje itd. S krajšanjem besed si boste tudi prihranili čas, a bodite pozorni, da uporabljate krajšave, ki jih poznate, za katere veste, kaj pomenijo, sicer vam zapiski ne bodo prav nič pomagali, če boste morali kasneje dešifrirati, kaj se želeli zapisati.

Zapiski so sicer tudi bolj  učinkoviti, če sledijo določeni zgradbi, ki jih bom predstavila v prihodnjih objavah, a tudi tu ne bo odveč omeniti, da si ob robu lista prihranite nekaj praznega prostora za dodatna vprašanja ali misli.

Pri vseh zapiskih pa lahko uporabljate tudi VELIKE ali majhne besede za označevanje različno pomensko pomembnih informacij ali za naslove.

Če pa se kje med zapiski znajde tudi kakšna čačka ali risbica, se boste le še z večjim veseljem vračali k njim.

Kako urejeni pa so vaši zapiski?

Foto: http://www.gurl.com/2016/09/06/how-to-take-notes-in-class-inspiration-images-tips/

Ni komentarjev:

Objava komentarja