petek, 07. julij 2017

Motivacija za učenje

Poletje je idealen čas za učenje. Pa ne tistega šolskega, niti ne učenje šolske snovi. Ali pač tudi, če nanese na to. Predvsem pa je čas za pristno učenje, ki izhaja iz naravne radovednosti in okolice, ki nas obdaja.

Učenje je tudi gorivo za ustvarjalnost, ki je s preprostimi besedami tudi učenje, kako narediti nekaj drugače. Radovednost spoznavati nekaj novega in navdušenje naučiti se nečesa sta dva pomembna elementa učenja, ki ju ne bi smeli zanemariti. Marsikateremu izmed nas pa se je že zgodaj prepovedovalo stvari. Podvrženi smo bili raznim prepovedim, da česa ne smemo in tudi da česa ne moremo, kar zavira ustvarjalnost in samoiniciativno učenje, saj nam sporoča, da ne smemo biti radovedni, ne smemo raziskovati, spoznavati ali se naučiti česa novega, vsaj ne tega, kar bi se radi naučili sami, niti ne samostojno.

Če se otroci do odhoda v šolo niso učili, niso imeli možnosti ali priložnosti, da bi spoznavali svet okoli sebe, in s tem ni mišljeno, da bi morali po odkrivalne izkušnje zelo daleč, le naravno navdušenost nad stvarmi, ki jih vidijo, doživljajo ali tipajo, ljudje, ki jih srečujejo, doživljanja, ki jih izkušajo, jim ne smemo odvzeti, jim učenje v šoli tudi ne bo v veselje.
Raziskave kažejo, da smo ljudje veliko bolj motivirani za učenje, če imamo zaupanje vase in se dobro počutimo v svoji koži. To lahko otrokom omogočimo tudi tako, da jim stvari pustimo opraviti samim. Tako si bodo pridobili zaupanje, da lahko nekaj naredijo sami.

Otroci z opazovanjem narave, dogajanja in ljudi okoli sebe marsikaj zvejo in se marsičesa naučijo. Pri tem seveda nenehno sprašujejo in tudi to je del učenja. Se pravi, da jih nekaj zanima do te mere, da vprašajo in tudi z odgovori, ki jih dobijo, izvejo nekaj, česar pred tem niso.

Če bodo imeli osnovo, da je učenje zanimivo in koristno, se bodo tudi lažje učili v šoli. 

Kako spodbujati navdušenje za učenje in radovednost spoznavati novo?

- Spodbujanje ustvarjalnosti. Otroka lahko spodbujate k risanju, k igranju, k sestavljanju kock, k branju, k vsaki aktivnosti, ki otroka veseli in ki spodbuja radovednost, da si želi otrok izvedeti še več (ne, računalniške igrice niso ena izmed teh aktivnosti). 

Aktivnosti, ki spodbujajo ustvarjalnost so večinoma zelo preproste in jih otroci z veseljem opravljajo in v njih uživajo. Če pa bi radi spodbujanje ustvarjalnosti združili s koristnim, jim omogočite, da tudi pospravljajo. Otroci zelo radi pomagajo in večkrat, ko jim to dovolimo, bolj jim bo to v veselje. Za odrasle je velikokrat lažje, da npr. gospodinjske stvari opravimo sami, saj je tako hitreje in narejeno tako, kot si želimo, a s tem otrokom prevečkrat odvzamemo sposobnost, da bi naredili ali vsaj poskusili narediti kaj sami. 

- Spodbujanje preživljanja časa zunaj in v naravi. Narava je neverjeten vir za odkrivanje in spoznavanje novega, igrišče in mestne ulice prav tako. Otroku omogočite spoznavanje različnih okolij, da vidi čim več stvari, ki se jih lahko tudi dotakne ali preizkusi, po njih pleza, skače.

- Spodbujanje radovednosti. Naslednjič, ko vas bo otrok nekaj vprašal in nato v naslednji minuti še vsaj petkrat, ne izberite za vas lažje poti, da otroka odslovite z ne vem. Razmislite o njegovem vprašanju in mu odgovorite, če odgovor poznate. Če odgovora ne poznate, pa otroka povabite, da odgovor poiščeta skupaj. Tako se ne boste tudi sami naučili česa novega, temveč prav tako ugotovili, da v spoznavanju novih stvari uživate tudi sami.

Torej, naslednjič ko otrok najde kamenček, ki ga je zelo pritegnil s svojo barvo ali obliko in vam ga želi pokazati, mu ne recite, da naj ga odvrže, temveč ga skupaj poglejta z vseh kotov in strani, nato pa ga odnesite domov. Če se vam jih bo čez čas preveč nabralo, vam bodo zelo prav prišli pri presajanju rož, lahko pa iz njih naredite figuro.

Foto: studomat.ba

Ni komentarjev:

Objavite komentar